המשחק ניל שטראוס ( Neil Strauss The Game ) | ביקורת הספר

פורסם מאת ב- ב-בלוג החיזור של דייטינג אקשן
  • שנה גודל פונט: Larger Smaller
  • כניסות: 3299
  • 0 תגובות
זהו ללא ספק אחד הספרים המרתקים ביותר שנכתבו בשנים האחרונות. ספר המשחק מאת ניל שטראוס הוא ספר אשר נותן הצצה ראשונה לעולם שיפור ההצלחה עם נשים בעבור גברים רבים אשר מוצאים לנכון לקרוא את הספר מסיבות שונות.

neil-strauss-the-game

המשחק ניל שטראוס - העלילה על קצה המזלג

ספר המשחק מאת ניל שטראוס מתאר את תחילת התפתחותה של סצינת הדייטינג ושיפור התקשורת עם נשים באמריקה של שנות ה-2000 המוקדמות. במרכז העלילה עומד הסופר ניל שטראוס שלימים הפך להיות אמן פיקאפ מפורסם ואימץ את הכינוי "סטייל" ( אם אתה רוצה לראות איך אנחנו עושים את זה היום, בישראל, אתה מוזמן להירשם בחינם לספריית הוידאו שלנו)

בספר הוא מתואר כבחור חסר ביטחון עצמי וחסר הצלחה בחיי הזוגיות והמין שלו. הוא פונה לעזרה בתחום כמוצא אחרון ומוצא קהילה מחתרתית שפעלה מפורומים סגורים באינטרנט שעיקר עיסוקה הוא בשיפור התקשורת עם נשים והעצמת הגבריות.
בעקבות הכניסה שלו לקהילה והתמסרות לחיי הפיקאפ הוא עבר שינוי מרחיק לכת.

הקהילות הסגורות האלו כללו בתוכן גברים שהקדישו את מיטב זמנם ומרצם לחקור דרכים ושיטות להצלחה עם נשים. בין אמני הפיקאפ המוזכרים היו מיסטרי (Mystery Method) טיילר דירדן (Tyler Durden RSD) רוס ג'פריס (Ross Jeffries) ועוד...

על הספר המשחק של ניל שטראוס ( The Game by Neil Strauss ) וגישות הפיקאפ הראשונות

אם נבחן לרגע את העלילה והמתרחש בה נקבל תמונה של החברה המערבית ביותר בעולם: זו מלוס אנג'לס, קליפורניה.
התרבות שם היא תרבות של הצגה ודיבורים (Show Time). אנשים כל הזמן חייבים לדבר ולהוכיח את הסטטוס החברתי שלהם, החיוכים שלהם מזוייפים, הם תמיד מנומסים ואדיבים ונוטים להיות סבלניים (למראית עין). רוב התקשורת שם בנויה על הערך החברתי והסטטוס שאותו בנאדם משדר בתקשורת שלו.

לכן, ההתפתחות הראשונה של אומנות הפיתוי באזורי הבראנז'ה האמריקאית (לוס אנג'לס, לאס ווגאס) היו תואמות את הסביבות האלו.
הפיקאפ שהתפתח שם התבסס בעיקר על היכולות הוורבאליות (שנינות / הומור / יכולת לספר סיפור). דינאמיקה קבוצתית ופסיכולוגיה אבולוציונית שבטית של בני אדם. את כל אלו ניתן להכניס תחת הקטגוריה של "משחק עקיף"
 
בין הטכניקות שהתפתחו בפיקאפ מהסוג הזה היה ניתן לימצוא:

• סיפורים ,טקסטים ו"פתיחים" שהבחורים שיננו מראש כדי ליצור לעצמם ערך חברתי גבוה ולרתק את הבחורות ברמה השיחתית.
ביצוע קסמים ופעלולי ראווה - הבחורים היו מסתובבים עם ערכות קסמים ניידות,
   כדי להרשים את הקבוצות והמעגלים החברתיים של הבחורות שהם היו מעוניינים בהם.
ניסיונות לערער את הביטחון העצמי של הבחורה (הבחורים הגיעו ממחשבה שהם שווים פחות מימנה)
   ע"י תשלילים ועקיצות למיניהן (NEGS) ועוד..

טכנולוגיות הפיקאפ בספר המשחק והרלוונטיות לנשים בישראל

ישנה תופעה רחבה של הרבה בחורים שמתחילים את דרכם בשיפור ההצלחה עם נשים דרך ספר "המשחק". הם מנסים בדרך קבע ליישם את ה"חוקים" של ההצלחה עם נשים המתוארים שם צעד אחר צעד ורובם המכריע נכשל פעם אחר פעם.
מדוע אותם בחורים נכשלים בהטמעת החוקים האלו בישראל?

הגורמים העיקריים לכישלון הזה נובעים ממספר סיבות:

הבדלי תרבות בין החברה במערב ארה"ב לזו בישראל
הבדלי תרבות תהומיים הקיימים בין שתי החברות זו בישראל שהיא אינה סובלנית, סבלנית או מנומסת לעומת המקבילה לה במערב ארצות הברית שהיא הרבה יותר מנומסת ו"פוליטיקלי קורקט". לאנשים במערב ארצות הברית בדרך כלל תהיה מעט יותר נטייה להיות סבלניים וקשובים לפנייתו של אדם זר, כי הם חונכו (ברובם) להיות יותר מנומסים לאנשים. בישראל כפי שאתה בוודאי יודע לאנשים בכלל ולבחורת בפרט יש פחות סבלנות כלפי זרים ולרוב הן יהיו יותר חשדניות.. (כולנו זוכרים את החינוך של "לא לדבר עם זרים)

הטכנולוגיות הללו נוסחו כמו מערכת חוקים צעד אחר צעד
הגורם האנושי הוא הגורם הכי לא צפוי שיש ולכן אין שום מערכת חוקים שיכולה לצפות במדויק כל תגובה אנושית.
הפיקאפ כפי שהוא מתואר בספר המשחק היה מערכת חוקים נוקשה וליניארית שנועדה להביא להתנהגות מדודה ומסוימת מצד אישה כלפי הגבר.

המשיכה שהטכנולוגיות אלו יוצרות היא "משיכה חלשה" או "חיבה"
נניח וכבר הצלחת לייצר מצב ובו אתה מפגין ערך חברתי רב בתוך קבוצה ומצליח להקסים את הבחורות.
עכשיו הן מפגינות כלפייך "סימני התעניינות" והן מחבבות אותך. ממש כמו את החברות שלהן או את אמא שלהן.
אתה תהפוך לידיד ניפלא ומבדר שלהן אין ספק בזה. השאלה היא האם זו אותה המשיכה שתגרום להן לירצות אותך ברמה המינית והזוגית?

ספר המשחק של ניל שטראוס - מבוא השראתי בלבד לתחום ההצלחה עם נשים

ספר המשחק והמתואר בו פעמים רבות מצית את דימיונם של קוראיו ולעיתים, מלבד העובדה שהוא גורם להם להתעניין בעולם אומנות הפיתוי וההצלחה עם נשים, הוא גורם להם לצאת ולחקות את פעולותיו של ניל שטראוס עצמו בכל המיוחס לנשים. זהו ספר מעורר השראה ופוקח עיניים, אך אינו ספר שניתן ללמוד מימנו באופן פרקטי ועצמאי, אלא בעיקרו מוצר חוויתי

פעמים רבות המציאות גמישה יותר מכל חוק או כלל. פעמים רבות בחורים מתעסקים ומסתבכים יתר על המידה בלדקלם רוטינות שהם שיננו כדי לפתח שיחה עם הבחורה בעוד שאם הם היו אומרים לה פשוט: "היי, אני ____ את מוצאת חן בעיניי מי את?" הם היו מרגישים משוחררים יותר כי הם לא צריכים לזכור או לשנן כלום אלא להתנהג בפשטות וטבעיות.


אלעד יגל ב Google+

תגובות

  • אין תגובות. היה הראשון לרשום תגובה

כתוב תגובה

אורח שני, 16 ספטמבר 2019